Trening w domu i jego największe zalety

Trening w domu to rozwiązanie, które ma wiele zalet, przemawiających za tym, by zrezygnować z siłowni. Jakie są tego największe atuty? Komu treningi w domu są szczególnie polecane? 

Trening w domu i jego atuty 

Odkąd na świecie zapanowała epidemia koronawirusa, wiele branż dotknął kryzys. Także siłownie i kluby fitness, ponieważ z uwagi na reżim sanitarny musiały być przez długi czas zamknięte, straciły klientów. Wiele osób w ciągu ostatniego roku przeniosło swoje treningi do domu. Nastąpił ogromny boom na zakup sprzętów i akcesoriów, które umożliwiają wykonywanie dotychczasowych ćwiczeń i kontynuowanie planów treningowych. 

Trening w domu to rozwiązanie, które ma wiele zalet. Najważniejsze jego atuty: 

  • - oszczędność czasu - trening w domu pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Niewiele osób ma siłownię, która znajduje się bardzo blisko swojego miejsca zamieszkania. Do czasu, jaki należy poświęcić na drogę w jedną i drugą stronę, należy jeszcze dodać przebieranie się w szatni (niekiedy też prysznic). Z godzinnego treningu robi się dwu- a nawet trzygodzinny. Godzinny trening w domu trwa dosłownie godzinę, bo odpada czas na transport czy kolejki do przebieralni, 
  • - oszczędność pieniędzy - karnet na siłownię to comiesięczny wydatek. Zainwestowanie w sprzęt do treningów w domu to inwestycja, która szybko się zwróci - już po kilku miesiącach. Ponadto na maszynę lub inne, mniejsze akcesoria, jak hantle, można złożyć się w kilka osób, dzięki czemu taki wydatek jeszcze mniej uderzy nas po kieszeni, 
  • - możliwość ćwiczeń przez okrągły rok, bez względu na pogodę i temperaturę - trening w domu można zrobić o każdej porze dnia i nocy, nie patrząc na pogodę, godziny otwarcia siłowni czy inne zniechęcające do aktywności czynniki, 
  • - brak rywalizacji, presji, porównywania się z innymi - nie każdemu ćwiczenia w gronie innych osób sprzyjają. Trudno nie porównywać się i nie patrzeć, kto jakie osiąga wyniki na danym polu. Trening w domu ma tę przewagę nad ćwiczeniami na siłowni, że nie trzeba się z nikim ścigać, 
  • - spersonalizowanie ćwiczeń - zajęcia na siłowni, szczególnie te w formie grupowych aktywności, jak pilates, joga czy ABS, składają się z opracowanych przez prowadzącego je trenera ćwiczeń. Nie ma zatem mowy, bo osoba prowadząca zajęcia miała czas na przygotowanie spersonalizowanego planu treningowego pod potrzeby każdej osoby biorącej udział w zajęciach (jest to możliwe, gdy wykupi się zajęcia 1:1 z trenerem personalnym, jednak to niemały koszt). Trening w domu będzie wyglądać, trwać i składać się z takich ćwiczeń, jakie sami sobie zaplanujemy. Można, by sobie urozmaicić trening, przeplatać ze sobą różne ćwiczenia, a długość i intensywność treningu w domu dopasować do naszego aktualnego samopoczucia i kondycji. 

Komu polecane są treningi w domu?

Treningi w domu, najlepiej przy pomocy przyrządów do ćwiczeń w domu z kategorii Siłownia i fitness, takim jak Bieżnia Domowa Runtech Running Pro 2, są szczególnie polecane kilku grupom osób. Jakim? Przede wszystkim:

  • - osobom po długiej przerwie w ćwiczeniach - nigdy nie jest za późno, by zmienić swoje dotychczasowe nawyki, a w naszym życiu zagościło więcej sportu. Słaba kondycja może zniechęcać do wycisku i wylewania siódmych potów na siłowni, dlatego warto rozpocząć od prostych treningów w domu i przechodzić do coraz dłuższych i intensywniejszych. Przerwa w ćwiczeniach wynika z różnych przyczyn: kontuzji, ciąży, a także po prostu zwykłego lenistwa - idealnym startem, który pomoże powrócić do dawnej sylwetki i formy, są właśnie treningi w domu, 
  • - osobom bardzo zajętym lub zapracowanym, którym trudno wygospodarować czas na wizytę na siłowni - nie każdy ma czas, by wygospodarować w swoim tygodniowym grafiku kilka godzin tylko dla siebie. Dla takich osób idealnym rozwiązaniem są treningi w domu. Sięgają po nie także osoby, pracujące w nietypowych godzinach, na nocne zmiany lub według nieregularnego grafiku, bo nie zawsze w okolicy ich miejsca zamieszkania są całodobowe siłownie, 
  • - mamom opiekującym się noworodkami - niektóre mamy ćwiczą w ciąży tak długo, jak to tylko możliwe, a po porodzie chcą powrócić do swojej sportowej rutyny. Treningi w domu to dla nich idealna opcja, bo sprzęt sportowy można ustawić tak, by miały oko na łóżeczko dziecka i zareagowały, gdy tylko się obudzi. W internecie jest też wiele ćwiczeń, które mama może wykonywać ze swoim maluszkiem - np. przysiady lub inne ćwiczenia na pośladki, 
  • - osobom, które wstydzą lub boją się pójść na siłownię - kompleksy, strach, wstyd czy porównywanie się z innymi to bariery nie do pokonania, uniemożliwiające wizytę na siłowni. Treningi w domu mogą być doskonałym początkiem na ścieżce wiodącej do poprawy kondycji i zbudowania większej pewności siebie. 

Powiązane produkty

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Nowy komentarz

Odpowiadasz na komentarz

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuj Więcej informacji Odrzuć